Toshiba Pro Excite AT10LE-A-108 10,1 inch / zilver / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba Pro Excite AT10LE-A-108 10,1 inch / zilver / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

ceesrr 12-01-2014
Het is een goede tablet, maar pas als er problemen zijn leer je de leverancier echt kennen. Een kleine val van een bankstel op een houten vloer was genoeg voor een barst in het scherm. Het probleem komt als je dan een vervangend scherm wil bestellen...en hoort dat dit 486 euro kost, meer dan de tablet zelf dus. De meeste andere merken leveren de bovenste glasplaat los voor zo een 100 euro. Dit is dus meteeen einde tablet. Maar een advies, NIET KOPEN !!.

erik de roos 01-11-2013
Dit is een supermoderne tab met Android 4.2 , een snelle quad core processor, HD screen, 2Gb ram en veel aansluitmogelijkheden. Maakt onbekend onbemind? Bij mij in ieder geval niet. Ik ben blij met mijn keuze en dat slechts voor 362 euro. Echte topper. Het enige nadelen is dat hij linksboven warm wordt bij zware games en het contrast is iets minder dan bij de tablet Z van sony

johntjuh12 18-08-2013
k heb deze Tablet gekocht bij takeitnow omdat ik de nieuwe tegra 4 cpu wou uitproberen. Ik heb bewust gekozen om hem bij bij Takeitnow te kopen vanwege de twee weken retourgarantie. Voordat ik mijn ervaringen tot nu toe ga beschrijven wil ik jullie eerst laten weten dat ik hiervoor nog geen ervaring had met Toshiba.

Na er een paar uur mee gespeeld te hebben was ik vooral onder de indruk van het scherm, het geluid en prestatie's van de tegra 4 cpu/gpu. De resolutie van 2560x1600 pixels is natuurlijk schitterend maar ook het geluid van Harman Kardon was mooi voor een tablet. Na een paar geoptimaliseerde games voor tegra gpu's gespeeld te hebben was ik echt onder de indruk. Wow, dit zijn bijna pc-games dacht ik bij mezelf! Naast de geoptimaliseerde games was ik ook erg onder de indruk van bijvoorbeeld Need for speed Most wanted. Tot nu toe ben ik erg positief geweest maar er is ook een hoop mis aan dit apparaat.

Direct na het aanzetten van het apparaat zag ik ik dat scherm knipperde. Dit gebeurde vooral als je in het menu of de browser scrolde. Misschien dat Toshiba dit kan fixen in een software update. Een ander minpunt van het scherm is dat af en toe de kleuren de kleuren minder worden. Het lijkt dan dat het contrast wat slechter wordt. Na een paar minuten is dit meestal weer over. De grootste fout die in ieder geval in het exemplaar van mij zit is dat de videocamera automatisch ingezoomed is. De foto camera doet het erg goed maar de videocamera is onbruikbaar. Dit lijkt mij een gigantische fout van toshiba! Deze negatieve punten vielen mij het meeste op maar er zijn er nog veel meer die ik onderaan zal noemen.

conclusie:

Op papier lijkt dit apparaat erg goed. Een snelle tegra 4 cpu/gpu en een scherm met een fantastische resolutie. Jammer genoeg zitten er wat slordigheidsfouten van Toshiba in. Hierdoor zou ik het niet aanraden om dit apparaat te kopen maar wachten op tablets van andere fabrikanten met bijvoorbeeld een tegra 4 cpu of qualcom 600/800 processor zoals de Hp slatebook x2. Vanwege de negatieve punten van dit apparaat ga ik hem daarom ook terugsturen naar takeitnow. Toshiba heeft me behoorlijk teleurgesteld en ik zal twee keer nadenken voordat ik weer iets van Toshiba zal aanschaffen.

Ik heb een aantal filmpjes gemaakt van dit apparaat en deze zijn te vinden via deze link: